فرهنگی مقالات 

خلاقیت و طنازی پیکاسو در تهران تماشا دارد

تبلیغات بنری

در ابتدای جلسه ، آلیرزا محمودی به نقل از پیکاسو گفت: “این نقاشی بین شاعران و شاعران در بین نقاشان بود.” اما این به چه معنی است؟ Although he “had a painter from his childhood,” and although he expressed his art without interruption through visual arts for eighty years, the essence of the creative genius of Picasso is different from what is usually related to the concept of “the artist – it may be right to call him an artist, because poetry, abandoning the psyche of the facts presented, and his talent in the metaphorical transformation of reality, as much as he found in the form of the poet She was also in his visual هنر

حرکت کوبیسم و ​​واقعیت آن در تاریخ هنر چیست؟
Nujudin Food: باید مراقب باشد که جنبش هنری لزوماً شبیه جنبش اجتماعی نیست ، بلکه یک تغییر در نظر است. با اختراع دوربین ، وظایف نقاش از واقعیت حذف می شود. نگاه دیگر به نقاشی این است که به هنر چیزی مانند کشف جهان نگاه کنیم. Takaibiya نتیجه عملیات تحقیقاتی است که پیکاسو از رنگ ها و ماسک های آفریقایی الهام گرفته است. در کار پیکاسو ، تصاویر به قطعات هنری تبدیل شدند ، در حالی که روزانه نیز زندگی می کردند. این نمایشگاه که در سال ششم در پیکاسو برگزار شد ، بیشترین سر و صدایی که توسط لوئیس واکیل ، منتقد هنری توصیف شده است ، به عنوان مکعب هنگام دیدن آنها. در واقع ، می توان گفت که پیکاسو پدرخوانده این هنر است.

• پنج سال از مرگ پیکاسو می گذرد ، اما او هنوز در حال بحث است. آیا پیکاسو در این پنج سال از اهمیت بیشتری برخوردار شد یا اهمیت خود را از دست داده است؟
Rohani Hafez: Picasso ویژگی مهمی دارد. او اولین نقاش مدرن است که مشهور شد. به حدی که خبر مرگ وی در صفحه اول روزنامه اطلاعات منتشر شده است. یکی از دلایل این امر علاقه و رسانه ها است. فیلم های داستانی و مستند بسیاری وجود دارد. پیکاسو مسیری را که پل سزان با امپرسیونیسم آغاز کرده است ، تکمیل می کند. این نقاشی را از بدن آزاد می کند و به شکل زندگی می بخشد. به عنوان مثال ، لیوان یک فنجان نیست ، یک سیلندر است. این پایه و اساس هنر مدرن است و به این ترتیب انقلابی ایجاد می کند که هنوز بحث برانگیز است.

• ایده های جدیدی که فکر می کنید نمایشگاه پیکاسو برای ایران است چیست؟
غذای نجم الدین: کسانی هستند که با کوبیسم آشنا نیستند ، اما آنها پیکاسو را می شناسند. آنها می دانند که این یک سنت شکستن است. حتی نام او به یک اصطلاح تبدیل می شود. حقیقت این است که پیکاسو فراتر از کوبیسم است. او همیشه از دوران بسته خارج است. ما با یک هنرمند روبرو هستیم که بیش از 5 سال زندگی تأثیر مهمی در هنر داشته است. او یاد گرفت که چگونه می توانیم خودمان را در رسانه ها بازتولید کنیم و هنرمند می دانست که چگونه می توان یک مشهور شد. در اقتصاد هنری ، بسیاری از چیزها به ما آموختند. در نمایشگاه پیکاسو در تهران ، او سعی کرد از یک پیام عبور کند و همان نظر را حفظ کند. بنابراین حتماً بپرسید که پیکاسو در تهران با ما چه چیزی است. در سالن اول نمایشگاه ، اثر برجسته وی نشان داد ، در سالن دوم ما نقش وی را در شکل گیری کوبیسم می بینیم. در سالن سوم ، ما همچنین نقش اجتماعی و دیدگاه ضد آن را می یابیم ، که فکر می کنم امروز در دنیای جنگ بسیار مهم است.
• بسیاری از بازدید کنندگان در مورد دلیل چاپ کار ، نه اصلی سؤال می کنند. آیا فکر می کنید ایده های این نمایشگاه به شور و شوق بیننده برای دیدن تجارت پاسخ داده است؟
HAFIZ ROHANI: هیچ موزه ای در جهان فقط نمی تواند آثار خودش را به نمایش بگذارد. به دانش من ، به استثنای چند اثر پیکاسو ، مانند نقاش و الگوی آن ، ما هیچ کار مهم دیگری توسط پیکاسو در تهران نداریم. خزانه داری در موزه هنرهای معاصر حول مدرسه نیویورک در حال چرخش است و ما در موزه معاصر گنج شگفت انگیزی نداریم. از طرف دیگر ، آثاری در این نمایشگاه چاپ شده است که قبلاً ندیده ایم. از این نظر ، این نمایشگاه بسیار مهم است. نه تنها برای ما برای موزه های جهانی که ببینیم آثار پیکاسو در تهران چیست.

• به استثنای آثاری که در این نمایشگاه می بینیم ، آثار دیگری از پیکاسو در تهران وجود دارد. چرا این آثار در نمایشگاه نیست؟ آیا موانع اداری یا با ایده نمایشگاه مطابقت نداشت؟
غذای نجوم الدین: این برای شماره شما صادق است. اما داستان این است که گفتن این نمایشگاه بسیار مهم است. حتی اگر ما از پیکاسو تجارت بیشتری داشته باشیم ، هنوز نمایشگاه با همان آثار را داریم. ما دو اثر برای پیکاسو در بنیاد مصطفیفان داریم ، دو اثر در نیاواران وجود دارد و برخی از ما نگران سلامتی آنها هستیم و ما نتوانستیم در نمایشگاه شرکت آنها شرکت کنیم. اما در مورد چاپ نیز ، چاپ فوق العاده بسیار مهم است و ما این نمایشگاه را در مورد اهمیت چاپ صحبت کرده ایم.
• پیشنهاد چاپ یا کمیته Momer “Gorenika” در نمایشگاهی مانند موزه هنر معاصر چقدر قابل قبول است؟
غذای نجوم الدین: ما به طور رسمی در مورد این نقاشی ذکر کردیم که اصلی نیست. اما از آنجا که این یک مدرن مدرن است و یک کار بسیار مهم است ، ما مجبور شدیم در این نمایشگاه با آن روبرو شویم. ما به دلیل تحریم ها برای به دست آوردن یک پرونده با کیفیت بسیار بهتر ، نتوانستیم با بنیاد پیکاسو درک کنیم. به همین دلیل ما در این نمایشگاه یک صفحه Granica 2 MIR سه و نیم متر داشتیم.

روهانی حافظ

• نسل جدیدی از طرفداران از این نمایشگاه استقبال کردند. به نظر شما دیدگاه این نسل چیست؟
هافیز روهانی: من نمی دانم این نظرسنجی انجام شده است یا خیر. اما از بسیاری جهات ، استقبال از این نمایشگاه قابل توضیح است. یکی از آنها این است که نسل جدید از طریق شبکه های اجتماعی معتقد است که مانند سایر کشورها می توانند به این نمایشگاه بروند. بسیاری از جوانان وجود دارند که برای گرفتن عکس از شبکه های اجتماعی خود به این نمایشگاه می آیند. این نمایشگاه به یک فرهنگ فرعی تبدیل شده است. کسانی که با سلیقه رشد می کنند ، جوان تر این فرصت را دارند که در مورد این آثار بیاموزند.
• برخی اندازه متن و هزینه های گرافیکی را در این نمایشگاه در نظر گرفتند که رابطه با آثار پیکاسو را مختل کرد.
غذای نجوم الدین: وقتی نمایشگاه دائمی نیست ، مانند نمایش به آن نگاه کردیم. ما می توانیم به عنوان مقدمه ای برای پیکاسو به این نمایشگاه نگاه کنیم. البته ما همچنین نظرات داریم که در آن از این متون و نمودارها استقبال شده است. من فکر می کنم متن فضای بصری را مختل نکرد.

• در مورد آثار هنرمندان ایرانی برای ما بگویید.
Hafiz Rohani: این موزه در نمایشگاه شماره 5 تأثیر پیکاسو بر هنر ایران ظاهر می شود. از افرادی مانند جیلیل ضیاپور که زمانی در پاریس وارد پاریس می شدند ، هنگامی که کوبیسم کاملاً جاری است ، به عنوان مثال ، بحرا دابری ، که بارها و بارها ذکر شده است ، تحت تأثیر پیکاسو قرار دارد.

خلاقیت و طنز پیکاسو در تهران

غذای نجوم الدین

• در مورد متون فارسی که در مورد پیکاسو در طول سالها نوشته شده است برای ما بگویید؟
Foodad Najmuddin: من باید در مورد معرفی متون فارسی که در طول سالها در مورد پیکاسو نوشته شده است بگویم ، این متون چیز جدیدی نیست و اگر می خواهیم در چندین نسل متون ارائه دهیم ، این یک سری قراردادها است. در بسیاری از کتاب ها ، پیکاسو به طور جداگانه پرداخت نمی شد ، اما علاوه بر آثاری که به چندین سال رسیده است ، اما من کتاب را جداگانه ندیدم. با این حال ، تاریخ هنر جنسن یا کتاب گاردنر را می توان ذکر کرد. کتابی با عنوان “پیکاسو آنگنیو” منتشر شد. این کتاب زیبا و پر از تصاویر و تصاویر بسیاری از حیوانات در زندگی پیکاسو است – حیواناتی که آنها را ترسیم کرده و ترسیم می کنند ، و همچنین کسانی که آنها را دوست داشتند. علاوه بر این ، ما می توانیم درباره پیکاسو در زمینه مقالات و پایان نامه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
هاویز روهانی: بیشتر کتابهای نوشته شده در پیکاسو آخرین کتاب در حدود 5 یا 5 سال است و مشکلی که ما با آن روبرو هستیم این است که همه آثار متون کلاسیک هستند و درباره پیکاسو ، ما هنوز در خواندن متون باستانی شرکت می کنیم و متون بصری جدید تمایل به هنر معاصر دارند.
• توصیه شما برای کسانی که هنوز نمایشگاه را ندیده اند چیست و این ایده که شما باید نمایشگاه را تماشا کنید چیست؟
غذای نجوم الدین: کسانی که برای اولین بار این نمایشگاه را به خوبی می بینند. کتاب هنری یک نمایش ویدیویی است که می تواند برای بینندگان جذاب باشد. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای دیدن خلاقیت پیکاسو و روح طنز است که می تواند برای مخاطب جذاب باشد

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری hamshahrionline

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید